QS Ranking: Turun yliopisto arvioitiin viidellä tieteenalalla maailman huipulle

27.02.2014

Uusimmassa QS Rankingin tieteenalakohtaisessa arviossa Turun yliopisto sijoittuu maailman huipulle viidessä eri kategoriassa. Kahdella tieteenalalla Turun yliopisto sijoittuu jopa maailman 150 parhaimman yliopiston joukkoon.

​Turun yliopiston sijoittuu QS Rankingin filosofia- sekä psykologia-kategorioissa sijoille 101–150. Lääketiede-, oikeustiede- sekä historia ja arkeologia -kategorioissa Turun yliopisto on arvioitu sijoille 151–200.

Tämän vuoden QS Rankingin tieteenalakohtaisessa rankingissa arvioitiin yli kolmen tuhannen eri yliopiston menestymistä kolmellakymmenellä eri tieteenalalla.
Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänäsen mukaan erilaiset hyvät arviointitulokset antavat viitteitä koulutuksen ja tutkimuksen korkeasta laadusta.

– Turun yliopisto arvioidaan toistuvasti eri rankingeissa maailman huipulle. Lukuisia eri yliopistoarvioita ei kannata tarkastella liian pikkutarkasti, mutta kyllähän nämä ovat hienoja palkintoja siitä pitkäjänteisestä ja laadukkaasta työstä, jota yliopistolaiset päivittäin tekevät ympäri yliopiston kampuksia, Väänänen kertoo.

Erityisen tärkeänä Väänänen pitää sitä, että yliopisto pärjää hyvin erilaisilla tieteenaloilla. Se on osoitus korkeatasoisesta monialaisesta yliopistosta.

>> QS Ranking - Turun yliopiston tieteenalakohtaiset arviot

Hannu Aaltonen