QS Ranking: Turun yliopisto maailman parhaan prosentin joukossa

08.06.2017

Turun yliopisto sijoittuu tuoreessa QS Ranking -yliopistovertailussa sijalle 276. Suomalaisista yliopistoista Turun yliopisto sijoittui kolmanneksi Helsingin yliopiston ja Aalto-yliopiston jälkeen. Maailman noin 26 000 yliopiston joukossa Turun yliopisto sijoittuu parhaan prosentin joukkoon.

​QS Ranking -yliopistovertailussa sijoittumiseen vaikuttavat akateeminen maine, työnantajien kokema maine kouluttajana, sitaatioiden määrä suhteessa henkilökunnan määrään, opettajien ja opiskelijoiden määrän suhde, kansainvälisen henkilökunnan osuus sekä kansainvälisten opiskelijoiden osuus.

Turun yliopiston vahvuudeksi vertailussa nousi opettajien ja opiskelijoiden määrän suhde, jolla kriteerillä yliopisto sijoittui sijalle 146. Kansainvälisten opiskelijoiden määrässä on QS Rankingin sijoituksen mukaan eniten kehitettävää.

‒ QS Ranking vahvisti jälleen, että Turun yliopisto on laaja-alainen, aktiivinen tutkimusyliopisto. Hyvä sijoitus on myös tärkeä osa Turun yliopiston kansainvälistä näkyvyyttä.  Se edistää opiskelijoiden hakeutumista maisteriohjelmiimme ja siten parantaa sijoitustamme tulevaisuudessa, sanoo Turun yliopiston tutkimuksesta vastaava vararehtori Kalle-Antti Suominen.

QS Ranking sijoitti 980 yliopistoa analysoituaan yhteensä 4 000 yliopiston tiedot.

>> QS World University Rankings

>> Turun yliopisto kansainvälisissä yliopistovertailuissa