Rahoitus kolmelle terveyden tutkimuksen akatemiahankkeelle

28.04.2016

Suomen Akatemian terveyden tutkimuksen toimikunta on myöntänyt rahoituksen Laura Elon, Ilkka Julkusen ja Jukka Westermarckin tutkimushankkeille.

​Toimikunta painotti valinnoissaan hankkeiden tieteellistä laatua ja vaikuttavuutta sekä tieteen uudistumista tukevaa tutkimusta. Kukin Turun yliopiston hanke sai 500 000 euron rahoituksen ajalle 27.4.2016–31.8.2020.

Rahoituksen saaneet Turun yliopiston akatemiahankkeet:

• Kohti tehokkaita laskennallisia malleja sairaus- ja hoitoriskien yksilölliseen ennustamiseen, Laura Elo
  • Luontainen immuniteetti virusinfektioissa: kohteina influenssa- ja Ebolavirus, Ilkka Julkunen
  • Kromatiinia ja geeninluentaa säätelevien proteiinien aktiivisuuden säätely soluviestinnän kautta syövässä, Jukka Westermarck.

>> Terveyden tutkimuksen akatemiahankkeille 13,4 miljoonaa euroa – kilpailu rahoituksesta aiempaa kovempaa

TK

Luotu 28.04.2016 | Muokattu 28.04.2016