Rehtori toivotti tervetulleiksi uudet opiskelijat

24.08.2016

Rehtori Kalervo Väänänen kättelee Turun yliopiston uudet opiskelijat toivottaen heidät tervetulleiksi yliopistoyhteisöön.

​Rehtori Kalervo Väänänen toivotti tervetulleiksi Vertti Liimulan ja muut kasvatustieteiden tiedekunnan uudet opiskelijat.

​Kasvatustieteiden tiedekunnan uudet opiskelijat pääsivät kättelemään rehtoria keskiviikkona 24.8. päärakennuksen Tauno Nurmela -luentosalissa.

– Rehtorin kättely on hauska perinne, josta tulee tervetullut olo. Opintojen aloittaminen tuntuu mukavalta, mutta ensimmäinen vuosi menee varmaan yliopisto-opiskelua harjoitellessa, totesi Turun opettajankoulutuslaitoksella ensimmäistä vuottaan aloittava Vertti Liimula.

Dekaani Markus Granlund toivotti Turun kauppakorkeakoulun uuden vuosikurssin tervetulleeksi taloon tiistaina 23.8.2016.

OKL Rauman uudet opiskelijat skoolasivat 120 vuotiaan raumalaisen opettajankoulutuksen kunniaksi keskiviikkona 24.8.2016. Opiskelijat pääsivät maistamaan myös raumalaisen Prasse konditorian suunnittelemia ja valmistamia juhlaleivoksia.

Uusien opiskelijoiden syksy käynnistyy tiedekuntien järjestämillä orientaatioluennoilla, jotka johdattavat yliopisto-opintoihin. Kampusalueeseen ja opiskelijaelämään tutustutaan tuutoreiden avulla. Tuutoreilta saa neuvoja opiskeluun liittyvissä asioissa ja he auttavat fukseja pääsemään sujuvasti alkuun opinnoissa. Tuutoriryhmässä tutustuu nopeasti muihin oman alan opiskelijoihin.

Uusille opiskelijoille suunnatut Ready, Study, Go Turku! -messut järjestetään torstaina 1.9.2016 klo 10–16 ICT-talossa osoitteessa Joukahaisenkatu 3. Tapahtumassa esittäytyvät opiskelijaelämän näkökulmasta tärkeät palvelut, yhteisöt ja yritykset. Voit hankkia esimerkiksi uuden harrastuksen, kirjastokortin, joukkoliikennekortin tai ilmoittautua työnhakijaksi vuokrafirmoille. Messuilla voit myös osallistua maksuttomalle kiertoajelulle, joka tutustuttaa paikkakunnalle muuttaneet opiskelijat Turkuun.

>> Uuden opiskelijan tietopaketti

Teksti: Jenni Valta