Riitta Mustonen Turun yliopiston kehitysjohtajaksi

12.12.2014

Mustonen tulee vastaamaan muun muassa Turun yliopiston tutkimuksen tukitoimien sekä kansainvälisyyteen, kansalliseen toimintaan ja alueelliseen yhteistyöhön liittyvien tehtävien kehittämisestä.

​Turun yliopiston hallitus on valinnut yliopistoon perustettuun kehittämisjohtajan tehtävään dosentti Riitta Mustosen.

Mustonen on kaksi viimeistä vuotta työskennellyt NordForskin varajohtajana päävastuinaan muun muassa pohjoismainen ja eurooppalainen tutkimusyhteistyö. Tätä ennen Mustonen toimi johtajana ja ylijohtajana kymmenen vuotta Suomen Akatemiassa.

Kehitysjohtaja vastaa tammikuun alussa aloittavasta kehittämispalvelut-yksiköstä, johon kuuluvat tutkimuksen toimiala ja strategisen kehittämisen yksikkö.
Tutkimuksen toimiala huolehtii tutkimuksen tukitoimista ja avustaa tutkijoita tutkimusrahoituksen hankinnassa.

Strategisen kehittämisen yksikkö tukee yliopiston johtoa kansainvälisyyteen, kansalliseen toimintaan ja alueelliseen yhteistyöhön liittyvissä tehtävissä, ja vastaa yliopiston sisäisestä kehittämiseen liittyvästä suunnittelutyöstä, innovaatiotoiminnasta sekä koulutusviennistä.

– Uuden toimen tarkoituksena on johtaa sekä yliopiston sisäisen palvelun että ulkoisten suhteiden kehittämistä. Mustosella on erittäin hyvät edellytykset hoitaa menestyksekkäästi näitä tehtäviä, sillä hänellä on vahva kokemus kotimaisesta, pohjoismaisesta ja kansainvälisestä yhteistyöstä sekä korkeakoulupolitiikasta, rehtori Kalervo Väänänen sanoo.

Mustonen aloittaa tehtävässä maaliskuun alussa. Kehitysjohtaja toimii suoraan rehtorin alaisuudessa.

Tuomas Koivula

Luotu 12.12.2014 | Muokattu 08.10.2015