Rohkaisua ja menetelmiä 6. luokan ruotsin kielen opetukseen 3 op

26.05.2016

Opettajankoulutuslaitoksen Sat@Opin järjestämä ja osallistujille ilmainen koulutus keskittyy erityisesti peruskoulun 6. luokalle soveltuviin didaktisiin menetelmiin ruotsin opetuksessa. Tavoitteena on sekä vahvistaa ja aktivoida opettajan omaa ruotsin kielen taitoa että rohkaista ja antaa välineitä ruotsin kielen käyttöön opetuksessa.

​Koulutus toteutetaan saman sisältöisenä Turussa ja Raumalla.

Sisältö:

• ruotsin kielen sanastoa ja peruskielioppia (itsestä kertominen, koti ja lähipiiri, harrastukset, numerot, värit, jne)
  • vieraiden kielten oppiminen ja opetus, 6. luokan oppisisällöt (ops)
  • lapsen rohkaisu uuden kielen käyttämiseen
  • oppimateriaalin käytön harjoittelu
  • malleja ja ideoita opetustunnin suunnitteluun ja tuntien pitämiseen
  • sovelluksia sekä vinkkejä toiminnallisista opetusmenetelmistä ja materiaaleista (iPadin hyödyntäminen, pelit, leikit, laulut, jne.)

Koulutukseen valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä 14–18 kohderyhmän mukaista hakijaa.

Koulutus on Opetushallituksen rahoittamaa opetustoimen henkilöstökoulutusta ja se on osallistujille maksuton (mahdollisia matka-, majoitus-, ateria- ja sijaiskuluja ei korvata).

Koulutus on päättynyt!

Lisätietoja opetussuunnitelmasta ja ilmoittautumisesta