Säätiöiltä apurahoja Turun yliopiston tutkimukseen

04.04.2017

Kahdeksan suomalaista säätiötä, rahastoa ja yhdistystä jakoi apurahaa tekniikan alan tutkimukseen ja kehitystyöhön 4.4.2017 Tekniikan Akatemia -säätiön (TAF) järjestämässä tilaisuudessa. Turun yliopiston tutkimukseen jaettiin 63 750 euroa apurahaa. Kaikkiaan tilaisuudessa jaettujen apurahojen yhteissumma oli 1 421 208 euroa.

Seuraavat Turun yliopiston tutkimukset saivat säätiöiltä apurahaa:

DI Maximilian Götzinger: väitöskirjatutkimus Self-Aware Resource Management for Many-Core-Systems. (HPY:n Tutkimussäätiö).

FL Esa Sandberg: Natural gold grade precision in different geological environments - nugget and cluster effects. (K. H. Renlundin säätiö).

FT Pietari Skyttä: Kallioperän rakenteen huomioiminen kallionpinnan korkeusmallien interpoloinnissa ja hyödyntämisessä pohjavesialueilla. (K. H. Renlundin säätiö).

FM Teemu Lindqvist: Understanding 3D fracture networks in bedrock excavations, Kevitsa open pit mine, northern Finland. (K. H. Renlundin säätiö).

FM Niina Lehmusjärvi: väitöskirjatutkimus Kreivitär Hedvig Eleonora Stenbock ja vuorineuvoksetar Catharina Elisabeth Kijk Teijon ruukin johdossa 1700-luvulla. (Teollisen kulttuurin tutkimusrahasto).

Professori Maritta Välimäki: Tunnustuspalkinto monivuotiseen tutkimustoimintaan pohjautuvien, korkealaatuisten, sekä käyttäjiä että hoitohenkilöstöä tukevien, MieliNet ja DepisNet -potilasopetussivustojen kehittämistyöstä. (Vuorineuvos Matti Sundbergin laaturahasto).

Luotu 04.04.2017 | Muokattu 05.04.2017