Sari Östman on Porin yliopistokeskuksen vuoden tutkija

25.09.2015

FT Sari Östman Turun yliopiston kulttuurituotannon ja maisematutkimuksen koulutusohjelmasta valittiin Porin yliopistokeskuksen vuoden tutkijaksi TiedeAreena-tapahtuman iltajuhlassa 25.9.2015.

​Östman väitteli Porin yliopistokeskuksessa elokuussa erinomaisella digitaalisen kulttuurin väitöskirjalla ”Millasen päivityksen tästä sais?” Elämäjulkaisijuuden kulttuurinen omaksuminen.

Östmanin elämäjulkaisemista käsittelevä väitöskirja ja muut tutkimukset ovat herättäneet laajaa huomiota kansallisessa mediassa. Hän on kirjoittanut muiden digitaalisen kulttuurin tutkijoiden kanssa kaksi internetin kulttuurihistoriaa käsittelevää teosta (Funetista Facebookiin 2009, Sosiaalisen median lyhyt historia 2013). Östman on julkaissut artikkeleita myös englanniksi muun muassa yhdessä Tampereen teknillisen yliopiston Porin yksikön tutkijoiden kanssa.

Östman on opettanut myös useita kursseja Porin yliopistokeskuksessa sekä osallistunut aktiivisesti tutkimuksen ja opetuksen kehittämiseen. Hänen tämänhetkinen verkkovihaa ja vähemmistöryhmiä käsittelevä tutkimushankkeensa on erittäin ajankohtainen, valintaperusteissa todetaan.

TS

Luotu 25.09.2015 | Muokattu 06.08.2021