Siviilioikeuden professori Ari Saarnilehto piti jäähyväisluentonsa

12.10.2015

Elokuun alussa eläkkeelle jäänyt Saarnilehto puhui Caloniassa täydelle luentosalille otsikolla "Vuosia ja velvoitteita" perjantaina 9.10.2015.

​Vuonna 1992 Turun yliopiston siviilioikeuden professoriksi nimitetty Ari Saarnilehto jäi eläkkeelle 1.8.2015. Saarnilehto tunnetaan tutkimuksen yhteiskunnallista merkitystä korostavana tutkijana ja innostavana, käytännönläheisenä opettajana.

Saarnilehdolla on ollut keskeinen rooli oikeustieteellisen tiedekunnan ja koko Turun yliopiston hallinnossa. Hän työskenteli tiedekunnan dekaanina vuosina 1992 - 2004 ja on kuulunut yliopiston hallitukseen viidellä eri vuosikymmenellä.

Turun yliopiston oikeustieteellinen tiedekunta on ollut kiinteä osa Ari Saarnilehdon elämää vuodesta 1967, jolloin hän aloitti opintonsa Turun yliopistossa. Saarnilehto kertoo urastaan ja näkemyksistään liittyen muun muassa yliopistojen johtamiseen ja oikeustieteellisen tutkimuksen merkitykseen Calonian kutsun tuoreimmassa numerossa.

Lue juttu: Tiedekunnan arjessa kuudella vuosikymmenellä

TS
Kuva: Antti Tarponen