Statista-tietokanta – tilastoja, markkinadataa, tietoa kuluttajista

22.03.2023

Haluaisitko tietää paljonko autoja myytiin Kiinassa vuosina 2010–2021? Entä miten inflaatio on vaikuttanut ruuan hintoihin maailmanlaajuisesti? Tai kiinnostaisiko kooste tekoälyyn liittyvistä tilastoista?

Kansainvälistä tilastotietoa, markkinadataa ja kuluttajatutkimuksia löydät Statista-tietokannasta. Statista kerää aineistoa yli 22 500 eri lähteestä: mukana on sekä avoimesti saatavilla olevaa tietoa että kaupallisten toimijoiden, mm. markkinatutkimuslaitosten laatimia tilastoja. Palvelusta löytyy sekä yksittäisiä tilastoja että tilastokoosteita, joiden avulla on helppo tutustua eri aihepiireihin ja tarvittaessa myös siirtyä alkuperäislähteisiin.

Statista lyhyesti

Statista sisältää

• yli miljoona tilastoa yli 170 toimialalta, yli 150 maasta
  • raportteja ja ennusteita
  • kuluttajatutkimuksia
  • markkina-, yritys- ja maaraportteja
  • vapaasti käytettävää infografiikkaa.

Statista tuottaa myös itse tietoa: noin puolet palvelun aineistosta on Statistan itse keräämää. Statista toteuttaa mm. kuluttajatutkimuksia (Global Consumer Survey) yli 55 maassa.

Osallistu koulutuksiin!

Haluatko tietää lisää? Voit ilmoittautua Statistan tarjoamiin koulutuksiin ja katsella webinaaritallenteita.

Statistan saat käyttöösi Turun yliopiston käyttäjätunnuksilla Volter-tietokannasta.

Lisätietoja kirjastosta osoitteesta kirjasto@utu.fi

Luotu 22.03.2023 | Muokattu 22.03.2023