Suomen Akatemialta apuraha PROCOMPnurse-tutkimusprojektille

22.06.2017

Suomen Akatemia on myöntänyt 28.04.2017 mittavan apurahan PROCOMPnurse-tutkimusprojektille.

Viidessä EU-maassa toteutettavassa PROCOMPnurse-tutkimusprojektissa arvioidaan sairaanhoitajien ammatillista osaamista siirryttäessä koulutuksesta työelämään. Sairaanhoitajien osaaminen on tärkeää sekä terveyspalvelujen käyttäjille että heille itselleen. Näin voidaan edistää turvallisen, laadukkaan, potilaskeskeisen ja taloudellisen hoidon toteutumista. Tulevaisuuden ikärakennemuutokset, krooniset sairaudet, teknologinen kehitys sekä väestön terveyden edistäminen lisäävät tarvetta ammatilliselle osaamiselle. Suomen lisäksi sairaanhoitajien ammatillista osaamista arvioidaan Espanjassa, Irlannissa, Liettuassa ja Saksassa.

Turun yliopiston hoitotieteen laitokselta tutkimusprojektissa mukana ovat professori Helena Leino-Kilpi, dosentti Leena Salminen ja tohtorikoulutettava Camilla Strandell-Laine. Lämpimät onnittelut!

Luotu 22.06.2017 | Muokattu 22.06.2017