“Sustainable Futures in a Changing Climate” -konferenssia käsittelevä Futuurin erikoisnumero on luettavissa verkossa

15.10.2014

​Ilmastonmuutos lieveilmiöineen haastaa, mutta myös avaa uusia mahdollisuuksia. Kesäkuussa järjestetyssä konferenssissa oli esillä tematiikkaan liittyvän tutkimuksen uusimmat ajankohtaiset tuulet. Tavoitteena oli tuottaa työkaluja kestävään päätöksentekoon niin kansallisella kuin kansainväliselläkin tasolla.

Tämänvuotinen Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen kansainvälinen tulevaisuuskonferenssi “Sustainable Futures in a Changing Climate” järjestettiin Wanhassa Satamassa Helsingissä yhteistyössä Messukeskuksen kanssa. Konferenssi pidettiin 11.–12.6. yhdessä “Future Infinite” -konferenssin (12.–13.6.) kanssa.

Tapahtuma oli suunnattu laajalle tutkijoista, opiskelijoista, elinkeinoelämän ja päätöksentekijöiden edustajista koostuvalle yleisölle. Tapahtumaan osallistui n. 150 henkilöä yhteensä 21 maasta.

Arvovaltainen puhujajoukko koolla

Kehitysyhteistyöministeri Pekka Haavisto kunnioitti konferenssia tervetuliaispuheenvuorolla. Korkean tason pääpuhujina olivat presidentti Tarja Halonen ja IPCC:n puheenjohtaja Rajenda Kumar Pachauri, sekä lisäksi professorit Sohail Inayatullah, Ying Chen, Joyeeta Gupta ja erityisasiantuntija Markku Wilenius.

Luotu 15.10.2014 | Muokattu 27.07.2021