Tällaiset ovat Turun kasvot

12.06.2014

Mediataiteilija Nkole Helzle koosti päällekkäiskuvateoksen ”Turun kasvot” kuvaamiensa turkulaisten kasvokuvista.

​Helzlen teos julkistettiin 11.6. Turun taideakatemian köysiratagallerian omakuvaa käsittelevässä valokuvanäyttelyssä. Teoksen kuvaukset järjestettiin muun muassa Portsakodissa, Brahea-keskuksessa, Turun kaupunginkirjaston pääkirjaston sisäpihalla, Hansa-korttelissa ja kauppatorilla.

Turussa järjestetään kesäkuussa useita valokuva-aiheisia tapahtumia. Valokuvanäyttelyn, symposiumin 11.-13.6. ja Turun kasvot -kuvaustapahtuman järjestää verkosto, johon kuuluu eri alojen asiantuntijoita, kuten valokuvaa työssään käyttäviä terapeutteja, taiteilijoita, taidehistorioitsijoita ja opetusalan ammattilaisia.

Turun yliopiston Brahea-keskuksella on ollut keskeinen rooli valokuvan terapeuttisen käytön kouluttajana. Tänä kevään aiheesta on ollut tarjolla myös avoimen yliopiston ”Hyvinvointia ja terveyttä valokuvista” -opintojakso, joka keräsi mukaan sata opiskelijaa eri puolilta maata.

>> Selfportrait.extended-symposiumin verkkosivut

TK