Tervetuloa mukaan "Tieteellisen tulevaisuudentutkimuksen filosofiset, metodologiset ja pragmaattiset lähtökohdat (3 op)" -jatko-opintokurssille marraskuussa 2015

16.09.2015

Kurssin tarkoituksena on tehdä tieteellistä tulevaisuudentutkimusta tutuksi eri tieteenalojen tohtoriopiskelijoille ja jatko-opintoja suunnitteleville maisteri-opiskelijoille.

Luennoilla perehdytään tulevaisuudentutkimuksen filosofisiin, metodologisiin ja pragmaattisiin lähestymistapoihin. Kurssin käytyään opiskelijat tunnistavat tulevaisuudentutkimuksen tietokäsityksen ja tutkimusmenetelmien erityiset haasteet ja mahdollisuudet, ja osaavat ottaa ne huomioon omassa väitöstyössä.

Opiskelijat laativat kurssin aikana esityksen siitä, miten tulevaisuudentutkimuksen näkökulmia voi hyödyntää omassa väitöskirjatyössä tai oman tieteenalan tutkimusidean tarkastelussa.

Kurssin järjestää Tulevaisuudentutkimuksen Verkostoakatemia (TVA) osana tulevaisuudentutkimuksen jatkokoulutusohjelmaa (Tulevaisuuden tutkimuskeskus, Turun kauppakorkeakoulu). Kurssista vastaavat Professori Markku Wilenius ja koordinaattori Sari Söderlund. TVA:n tutkimusseminaareihin voivat osallistua kaikki Turun yliopiston sekä muiden TVA:n jäsenyliopistojen jatko-opiskelijat oppiaineesta riippumatta.

Luotu 16.09.2015 | Muokattu 06.08.2021