Tervetuloa mukaan "Tulevaisuus paljon mahdollista! – Tulevaisuusohjauksen menetelmät ja työkalut" (12 op) -koulutukseen

07.09.2017

Koulutuksen ajankohta: 30.10.2017–31.10.2018

HUOM! Koulutus on täynnä! (tilanne 11.9.2017) Selvitämme mahdollisuutta lisäpaikkoihin/toisen koulutuksen järjestämiseen. Mikäli olet kiinnostunut koulutuksesta, ilmoittaudu varalistalle Sari Miettiselle: etunimi.sukunimi@utu.fi​

Millainen on tulevaisuuden työelämä? Miten ohjata nuorta tekemään itselle mielekkäitä ja kestäviä valintoja? Kuinka toiminnallisia menetelmiä voi käyttää osana ohjaustyötä ja opetusta? Tulevaisuusohjaus tarjoaa konkreettisia välineitä ohjaus- ja opetustyöhön ja innostaa sen kehittämiseen omassa työympäristössä. Koulutus pohjautuu pitkään tutkimus- ja kehitystyöhön sekä nuorten kanssa testattuihin menetelmiin.

Kenelle?

Kaikille opetus- ja ohjaustyötä tekeville, jotka kuuluvat opetustoimen henkilökuntaan ja työskentelevät peruskoulussa, lukiossa tai ammatillisessa koulutuksessa.

Miten?

Koulutus koostuu neljästä moduulista (3 op), jotka muodostavat tulevaisuusohjauksen kokonaisuuden. Koulutus sisältää verkko-opiskelua moodle-alustalla itsenäisesti ja ryhmissä, asiantuntijaluentoja, lähikoulutuspäiviä, Future camp -demopäivän sekä koulukohtainen kokeilun tai tehtävän. Kaikki moduulit suoritetaan 31.10.2018 mennessä.

Koulutuksen lähikoulutuspäivät järjestetään seuraavilla paikkakunnilla: Turku, Oulu ja Kuopio. Osallistujat saavat valita minkä paikkakunnan lähikoulutukseen he osallistuvat. Koulutus on mahdollista suorittaa myös kokonaan verkko-opintoina, mikäli osallistujalla ei ole mahdollisuutta osallistua lähipäiviin.

Lue lisää ohjelmasta ja ilmoittautudu mukaan viimeistään 23.10.2017. Huomaathan, että paikkoja on rajoitetusti! Lisätietoa http://tulevaisuusohjaus.fi/koulutuspalvelut/oph2017/

Lisätietoja:

Sari Miettinen, projektikoordinaattori, sari.miettinen@utu.fi

Leena Jokinen, koulutuspäällikkö, leena.jokinen@utu.fi

Tulevaisuus paljon mahdollista! – Tulevaisuusohjauksen menetelmät ja työkalut -koulutus on Opetushallituksen rahoittama opetustoimen henkilöstökoulutushanke. Koulutus on osallistujille maksuton (mahdollisista muista kuluista osallistujat vastaavat itse). Koulutuksen järjestää Turun yliopiston Tulevaisuuden tutkimuskeskus.

Luotu 07.09.2017 | Muokattu 13.09.2017