Tieteellisten kirjastojen tilastot 2019 julkaistu

13.05.2020

Tieteellisten kirjastojen tilastotietokantaan KITT2 kootaan Suomen tieteellisten kirjastojen toimintaa kuvaavat vuosittaiset tilastotiedot. Yhteistilasto sisältää tiedot kansalliskirjastosta, yliopistokirjastoista, ammattikorkeakoulukirjastoista sekä useista erikoiskirjastoista.

Avaintiedoilla katsaus kirjaston vuoteen 2019

Kansallisiin tilastoihin kerätään monipuolista ja tarkkaa tietoja kirjaston käytöstä, tietoaineistoista, opetuksesta, tiloista, henkilökunnasta ja taloudesta. Mukana on myös kehysorganisaation tietoja, joten samankaltaisten kirjastojen vertailu on mahdollista.

Turun yliopiston kirjaston verkkosivuille on koottu kirjaston tärkeimpiä avaintietoja helposti silmäiltävään muotoon.

Kirjaston avaintiedot 2019

Syvällisemmät tilastotiedot KITT2-tietokannassa

Tarkempia tietoja voi silmäillä kaikille avoimesta tieteellisten kirjastojen tilastotietokannasta, jonne kerätään Suomen tieteellisten kirjastojen vuosittaiset tilastot kansanvälisen kirjastotilastostandardin mukaisesti vuodesta 2002 lukien. Tilastoinnissa noudatetaan kansainvälistäkansainvälisen kirjastotilastostandardi ISO 2789:ä.

KITT2-tilastotietokanta

Luotu 13.05.2020 | Muokattu 13.05.2020