Tietohallinnon johtamisen maisteriohjelmassa mahdollista suorittaa jatkossa kaksoistutkinto

26.06.2015

Turun yliopiston kauppakorkeakoulu ja Tilburgin yliopisto ovat tehneet kaksoistutkintosopimuksen koskien tietohallinnon johtamisen maisteriohjelmia.

​Sopimus allekirjoitettiin kauppakorkeakoululla 2.6.2015.

​Kaksoistutkintosopimuksen myötä maisterivaiheen opiskelijat molemmissa yliopistoissa voivat jatkossa hakea ohjelmaan, jossa he voivat suorittaa tutkintonsa sekä Turun yliopistossa että Tilburgin yliopistossa.

‒ Tarkoituksena on, että kaksoistutkinto-opiskelijat saavat monikansallista kokemusta ja osaamista kahdesta eri yliopistosta ja kahdesta eri kulttuurista, kertoo maisteriohjelman koordinaattori Eija Koskivaara.

Kaksoistutkintosopimus on uusi askel Turun kauppakorkeakoulun tietohallinnon johtamisen koulutuksen kansainvälistymisessä. Suomenkielisen KTM-koulutuksen lisäksi oppialalle on perustettu kansainvälinen maisteriohjelma (GITM) vuonna 2003 ja kansainvälinen yhteistutkinto-ohjelma (IMMIT) vuonna 2006. Kokemukset ohjelmista ovat olleet hyviä.

‒ Opiskelijat ovat työllistyneet hyvin, sillä it-hallinnon osaajille on jatkuvasti kasvavaa kysyntää. Kaksoistutkinnon ja syvenevän yhteistyön tavoitteena on synnyttää kansainvälinen ammatillinen verkosto ja alumniyhteisö. Ohjelmasta valmistuneet ovat monipuolisia osaajia, jotka ovat tottuneet toimimaan kansainvälisessä tulosvastuullisessa projektiorganisaatiossa.

Kahden yliopiston resurssien ja erityisosaamisen yhdistäminen sekä tarkka suunnittelu ja ketterä toteutus mahdollistavat nopean valmistumisen ja korkean läpäisyasteen.

‒ Monipuolinen opiskelijapooli vaatii ja mahdollistaa uudenlaisia ratkaisuja opetuksessa. Kursseja ja metodeja on jatkuvasti kehitettävä ja päivitettävä, Koskivaara sanoo.

Luotu 26.06.2015 | Muokattu 26.06.2015