Tomi Virtanen on Turun kauppakorkeakoulun vuoden alumni

08.10.2018

Turun kauppakorkeakoulun vuoden alumni on Tomi Virtanen, Doerzin perustaja ja toimitusjohtaja. Vuoden alumni -tunnustus myönnettiin Virtaselle kauppakorkeakoulun alumnipäivässä 6.10.2018.

​Turun kauppakorkeakoulu myöntää vuosittain vuoden alumnin kunnianosoituksen alallaan ansioituneelle henkilölle, joka omalla työllään, ponnisteluillaan ja esimerkillään on ollut mukana kasvattamassa Turun kauppakorkeakoulun tunnettuutta sekä koulutuksen arvostusta.

Vuoden 2003 vuosikurssia edustava Tomi Virtanen on Doerz Co Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja. Virtanen on ollut erittäin aktiivinen kauppakorkeakoulun alumnitoiminnan kehittämisessä ja myös alumnitoimikunnan jäsen. Virtanen teki opiskeluaikanaan pitkän uran Turun kauppakorkeakoulun ylioppilaskunnan aktiivina, ja hän on ollut perustamassa Monttu Venturesia, Turun KY:n ja kauppakorkeakoulun alumnien perustamaa kehitys- ja sijoitusyhtiötä, joka auttaa luomaan Turun korkeakouluista ponnistavista startupeista menestystarinoita.

Tomi Virtanen ja Markus Granlund kauppakorkeakoululla 6.10.2018.

Kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlund julkisti vuoden alumnin kauppakorkeakoululla 6.10.2018 järjestetyssä alumnipäivässä, joka veti talon täyteen koulun kasvatteja eri vuosikymmeniltä. Granlund kiitti Virtasta tämän kauppakorkeakoulun hyväksi tekemästä työstä.

‒ Tomi Virtanen on todellinen Mr. Turun kauppakorkeakoulu. Hän on myös osoittanut omalla esimerkillään, että kauppakorkeakoululaisista on myös yrittäjiksi, Granlund sanoo.

‒ Silloin kun kotiyliopisto kutsuu, kutsuun vastataan. Olen koko ajan pyrkinyt auttamaan siinä missä voin, oli se sitten Turun KY tai kauppakorkeakoulu. Monia ideoita olen ollut pistämässä alulle, mutta yhtään niistä ei olisi koskaan saatu maaliin ilman dekaanin, Turun KY:n tai alumnitoimikunnan tukea. Tämä on minulle todella suuri kunnia. Kiitos Turun kauppakorkeakoulu, Turun KY ja kaikki, joiden kanssa olen yhdessä saanut tehdä hienoja asioita, Virtanen sanoo.

Kuva: Samuli Salo

Luotu 08.10.2018 | Muokattu 08.10.2018