TSE exe valitsi Mauri Konnun vuoden johtajaksi ‒ Paavo Okosta vuoden johtamiskouluttaja

17.12.2012

​Tunnustukset jaettiin johtamiskoulutuksen 30-vuotisjuhlaseminaarissa ensimmäistä kertaa. Vuoden johtajaksi TSE exe valitsi yrittäjä Mauri Konnun Vahterus Oy:stä. Valinnassa haluttiin korostaa juhlavuoden teeman mukaisesti johtajuuden henkeä, Spirit of Leadershipiä.

‒ Mauri Kontu on visionäärinen johtaja, joka on menestyksellisesti kasvattanut Vahterus Oy:n pienestä kalantilaisesta perheyrityksestä kansainväliseksi teknologiayritykseksi. Hän on kehittänyt omaa johtajuuttaan ja on erinomainen verkostoituja, sanoi TSE exen johtaja Kirsi Kostia valintaperusteista perjantaina.

Mauri Kontu kertoi johtamikoulutukseen osallistumisen tarjonneen intoa uudistua. Erityisesti hän kiitteli sitä, että yrittäjyys näkyy johtamiskoulutuksen sisällöissä.

‒ On tärkeä viestiä, että yrittäjänä voit joko onnistua tai epäonnistua. Me yrittäjät olemme tärkeässä roolissa, kun Suomeen luodaan uusia työpaikkoja, hän sanoi palkintoa vastaanottaessaan.

Kouluttaja pistää itsensä peliin

Top Management Forumissa palkittiin myös vuoden johtamiskouluttaja. Tunnustus myönnettiin neljällä eri vuosikymmenellä johtamiskoulutusyksikössä kouluttaneelle kansantaloustieteen emeritusprofessori Paavo Okolle.

‒ Paavo Okko on innostava asiantuntija, joka panostaa jatkuvaan, jopa päivittäiseen uusiutumiseen kouluttajana. Okko tekee vaikeistakin talousasioista kiinnostavia ja ymmärrettäviä, mistä hän on saanut runsaasti kiitosta osallistujilta kautta vuosien, Kostia sanoi.

Okko vastasi, että on osallistunut kouluttamiseen vuosikymmenten mittaan mielellään.

‒ Tämä on mukavaa hommaa! Johtamiskoulutuksessa on sopivan haastavia tilanteita ja haastava yleisö.

Tunnustuksella TSE exe haluaa kiinnittää huomiota johtamiskoulutukseen omana osaamisalueenaan.

‒ Siinä menestyminen vaatii sekä tieteellistä että käytännön yrityselämän katu-uskottavuutta. Hyvä kouluttaja uskaltaa laittaa itsensä peliin, Kostia luonnehti.

Perjantain Top Management Forum -seminaarissa juhlistettiin Turussa vuonna 1982 käynnistynyttä johtamiskoulutusta ‒ Turun kauppakorkeakoulun yleisliikkeenjohdollinen menestysohjelma JOKO starttasi 30 vuotta sitten. JOKO on kansainvälisesti akkreditoidun johdon koulutusohjelma eMBA Turun aloitusmoduuli. JOKO-ohjelmaan on vuosikymmenten mittaan osallistunut yli 700 yritysten ja organisaatioiden avainhenkilöä, eMBA Turku -ohjelmasta valmistuneita on 167.
Luotu 17.12.2012 | Muokattu 29.10.2020