TSE exe valitsi Pemamek Oy:n Jaakko Heikosen vuoden johtajaksi

14.03.2017

Turun kauppakorkeakoulun johtamiskoulutusyksikkö jakoi 15.3.2017 järjestetyssä Top Management Forumissa vuoden johtajan ja johtamiskouluttajan tunnustukset.

​Turun kauppakorkeakoulun johtamiskoulutusyksikkö TSE exe julkisti vuoden johtajan ja johtamiskouluttajan valinnat torstaina 15.3.2017 kauppakorkeakoululla järjestetyssä vuotuisessa Top Management Forum -seminaarissa. Tunnustukset jaettiin tänä vuonna kuudetta kertaa.

Vuoden johtajan valinnalla TSE exe haluaa korostaa johtajuuden henkeä ja palkita visionäärisen johtajan, joka on EMBA Turku -ohjelman painopisteiden mukaisesti menestyksellisesti, yrittäjämäisesti ja innovatiivisesti luotsannut yritystään kansainvälisillä markkinoilla ja kehittänyt itseään johtajana ja kasvanut myös yksilönä.

Vuoden johtaja 2017 on Pemamek Oy:n toimitusjohtaja Jaakko Heikonen. Pemamek Oy on suomalainen, vuonna 1970 perustettu hitsausautomaatioratkaisuja valmistava yritys. Pemamekin pääkonttori ja tehdas toimivat Loimaalla. Jaakko Heikonen on suorittanut liikkeenjohdon JOKO-koulutusohjelman TSE exessä.

‒ Pemamekissa on saavutettu hyviä tuloksia sukupolven vaihdoksen aikana ja sen jälkeen. Osa asioista on toki saatettu alulle jo Pekka Heikosen toimitusjohtajuuden aikana, mutta osa on puhtaasti Jaakon aikaansaannoksia ja Jaakon johtajuuden tuloksia. Pitää muistaa, että Jaakolla oli avainrooli yhtiön menestyksen kannalta jo ennen toimitusjohtajaksi nimittämistäkin, perustelee TSE exen johtaja Ulla Heinonen.

Vuoden johtamiskouluttaja saa säännöllisesti huippupalautteet opetusjaksojen jälkeen

Vuoden 2017 johtamiskouluttaja on Andreas Forsberg, joka toimii Leading High Performance Ltd:n toimitusjohtajana. Forsberg toimii asiantuntijana ja kouluttajana TSE exen valmennuksissa teemoinaan johtajuus ja muutos.
Valintaperusteissa kiitellään Forsbergin joustavuutta, kehittymishalua ja substanssiosaamista.

‒ Andreas on yhteistyökykyinen ja erittäin sitoutunut koulutuksiimme, ja hänellä on selkeästi intohimoa omaan työhönsä, Ulla Heinonen sanoo.
Vuoden johtamiskouluttajan tunnustuksella TSE exe kiittää ja kannustaa ohjelmissaan kouluttavia entistä parempiin suorituksiin.

Turun kauppakorkeakoulun TSE exe on johdon, asiantuntijoiden ja organisaatioiden kehittäjä, joka yhdistää toiminnassaan uusimman akateemisen tutkimustiedon vahvaan käytännön yrityselämän tuntemukseen. www.utu.fi/exe

Lisätietoja:
TSE exen johtaja Ulla Heinonen, ulla.heinonen@utu.fi, p. 050 591 7199