TSE Finance Lab avattiin rahoitusalasta kiinnostuneille opiskelijoille

05.06.2023

Turun kauppakorkeakoulun uusi Finance Lab tarjoaa opiskelijoille ja tutkijoille Refinitiv Workspace -terminaalin, josta pystyy seuraamaan rahoitusmarkkinoita reaaliajassa sekä hakemaan markkina-aineistoa tutkimusta varten.

TSE Finance Labin tietokoneisiin asennetusta Refinitiv Workspace -ohjelmasta on pääsy myös Datastream- ja SDC Platinum -sovelluksiin. Tietokannoista löytyy paitsi markkina-aineisto, myös yritysten taloustietoja sekä taloutta kuvaavia tunnuslukuja kaikista maailman maista. Muitakin tietokantoja on käytettävissä tilapäisesti mahdollisuuksien mukaan. Tilasta löytyy myös laaja valikoima opetuksessa ja tutkimuksessa tarvittavia tilastotieteen ohjelmia sekä mahdollisuus seurata rahoitusalan uutisia seinällä olevalta näytöltä.

- TSE Finance Lab on ollut pitkään opiskelijoiden ja tutkijoiden toivelistalla ja on hienoa, että se saatiin toteutettua. Luokalla on jo ollutkin paljon käyttöä eri kursseilla, sanoo rahoituksen professori Mika Vaihekoski.

TSE Finance Lab löytyy Turun kauppakorkeakoulun kolmannesta kerroksesta (LS34). Se on opiskelijoiden käytettävissä kaikkina viikonpäivinä klo 8-20 ja henkilökunnalle ympäri vuorokauden. Tilaan pääsee kauppakorkeakoulun kulkukortilla. Tila on auki myös kesällä.

Luotu 05.06.2023 | Muokattu 07.06.2023