​Tulevaisuudentutkimuksen opinnot käynnistyvät jälleen syksyllä

25.06.2014

Tulevaisuudentutkimusta on mahdollisuus opiskella Tulevaisuudentutkimuksen Verkostoakatemian (TVA) jäsenyliopistoissa ympäri Suomea tai vaihtoehtoisesti Avoimessa yliopistossa. Lue lisää opinnoista ja opiskele tulevaisuudentekijäksi!

TVA:n opinnot syksyllä 2014

TUTU1 Tulevaisuusajattelu ja skenaariot (5 op) käynnistyy syyskuussa 2014. Opintojakso tarjoaa perustietoa tulevaisuusajattelusta ja ennakoivasta asenteesta. Opintojaksolla tutustutaan tulevaisuudentutkimuksen keskeisiin käsitteisiin ja tulevaisuusajatteluun. Lisäksi opetellaan skenaariotyöskentelyä.

TUTU1-kurssi on osa Tulevaisuudentutkimuksen opintokokonaisuutta (25 op). Opintokokonaisuus on valtakunnallisen Tulevaisuudentutkimuksen Verkostoakatemian (TVA) järjestämää opetusta. Verkostoa koordinoi Turun yliopiston Tulevaisuuden tutkimuskeskus ja siihen kuuluu kymmenen jäsenyliopistoa. Opinnot ovat avoimia kaikille verkoston jäsenyliopistojen opiskelijoille.

Ajankohta: Syyslukukausi 2014, I periodi. Ilmoittautuminen TVA:n verkkosivujen kautta elokuun alusta lähtien.

Turun yliopiston lähitapaamisten tiedot: Lähitapaamiset 4.9.-22.10.2014: keskiviikkoisin avoimen yliopiston ryhmä 10.9. alkaen klo 16.30-19 LS09 (Turun kauppakorkeakoulu), torstaisin Turun yliopiston ryhmä 4.9. alkaen klo 12-15 luentosali Rosetta I (ls 202), kampuskartalla rakennus Rosetta T9.

Avoimen yliopiston opinnot syksyllä 2014

Avoimessa yliopistossa voit opiskella Tulevaisuudentutkimuksen opintokokonaisuuden (25 op) tai osallistua opintojen yksittäisille jaksoille.

Opinnot luovat yleiskuvan tulevaisuudentutkimuksen perusteista: periaatteet, menetelmät ja soveltaminen erilaisissa yhteyksissä. Tulevaisuusajattelu, skenaariot, Delfoi, visionäärinen johtaminen, utopiat ja dystopiat, mallinnus, yhteiskunnallinen ennakointi jne. ovat esimerkkejä aiheista, joita opinnoissaään.

Opinnot alkavat syksyllä 2014 ja ne järjestetään monimuoto-opintoina Turun yliopistossa sekä yhteistyöoppilaitoksissa: Helsingin seudun kesäyliopisto, Tampereen kesäyliopisto, Osaamiskeskus Kainuun Aalto, Kainuun kesäyliopisto, Etelä-Pohjanmaan kesäyliopisto ja Sastamalan Opisto.

Turun yliopiston avoimen yliopiston lähitapaamiset:
Keskiviikkoisin 10.9.–22.10.2014, klo 16.30–19.00. Paikkana: LS09, Turun kauppakorkeakoulu, Rehtorinpellonkatu 3.

Luotu 25.06.2014 | Muokattu 22.07.2021