Turku Law Schoolin syyslukukauden avausluento

07.08.2013

Ensimmäinen julkisasiamies Niilo Jääskinen Euroopan unionin tuomioistuimesta avaa Turku Law Schoolin lukuvuoden 5.9.

​Julkisasiamies Niilo Jääskinen luennoi Turku Law Schoolin avausluennolla 5.9. klo 11. Hän puhuu aiheesta The Place of the EU Charter within the Tradition of Fundamental and Human Rights. Luento järjestetään Calonian luentosalissa 1. Luento on kaikille avoin. Tervetuloa.

Niilo Jääskinen on Helsingin yliopiston kasvatti (OTK 1980, OTL 1982, OTT 2008).

Jääskisen kuusivuotinen Euroopan unionin tuomioistuimen julkisasiamiehen toimikausi alkoi 7.10.2009. Viime vuoden lokakuussa hänet valittiin ensimmäisen julkisasiamiehen tehtävään. Jääskinen on toiminut ennen julkisasiamieheksi nimitystään korkeimman hallinto-oikeuden jäsenenä.

Turku Law School on Turun yliopiston oikeustieteellisen tiedekunnan ja Turun kauppakorkeakoulun yritysjuridiikan yksikön sekä Åbo Akademin oikeustieteiden laitoksen muodostama yhteistyöorganisaatio. Se aloitti toimintansa vuonna 1993.

Lukuvuoden alussa järjestettävään luentoon kutsumme luennoitsijoiksi arvostamiamme kansainvälisesti keskeisiä tutkijoita ja vaikuttajia.

Luotu 07.08.2013 | Muokattu 07.08.2013