Turun kampuksella epäily mahdollisesta vaaratilanteesta

13.09.2017

Turun yliopiston Turun kampusalueella liikkui silminnäkijähavainnon mukaan tänään keskiviikkona henkilö teräaseen kanssa. Poliisi saapui paikalle tarkastamaan tilanteen. Poliisin mukaan kampusalueella voi liikkua turvallisesti.

Turun Yliopistonmäellä liikkui silminnäkijän havainnon mukaan mies teräaseen kanssa keskiviikkona 13.9. klo 13.

Lounais-Suomen poliisin tiedotteen mukaan mies ei ollut uhannut veitsellä ketään. Ilmoituksen mukaan hän oli juossut veitsi kädessään yliopiston alueelta Koskenniemenkadun suuntaan. Mies oli nuorehko ja vaaleaihoinen. Miehen liikkeistä tuli hätäkeskukseen yksi ilmoitus, eikä ilmoituksen jälkeen miehestä tehty uusia havaintoja.

Poliisille ilmoitettiin epäilystä välittömästi ja yliopistolla otettiin käyttöön turvallisuustoimia. Osa rakennusten sähkölukoista suljettiin poliisin pyynnöstä. Tilanteesta tiedotettiin yliopiston sisäisissä ja ulkoisissa viestintäkanavissa turvallisuussuunnitelman mukaisesti.

Poliisin tekemän arvion mukaan kampusalueella on turvallista liikkua. Mahdollisista uusista tiedoista tiedotetaan yliopiston kanavissa.

Uutinen päivitetty 13.9.2017 klo 16.35 ja 14.9.2017 klo 9:03.

TK

Luotu 13.09.2017 | Muokattu 14.09.2017