Turun kauppakorkeakoulu kolmanneksi Eduniversal-vertailun luokassa Excellent Business Schools

07.12.2012

​Turun kauppakorkeakoulu sijoittui kolmanneksi vuoden 2012 Eduniversal Worldwide Business Schools Rankingin luokassa Excellent Business Schools. Luokassa arvioidaan 500 kansallisesti vahvaa ja kansainvälisesti verkottunutta kauppatieteellistä yksikköä.

‒ Sijoitus kertoo, että ponnistelumme kansainvälisen tunnettuutemme vahvistamiseksi kantavat hedelmää, sanoo Turun kauppakorkeakoulun johtaja, professori Markus Granlund.

Suomalaisista arvioiduista Turun yliopiston kauppakorkeakoulu sijoittui kolmanneksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun ja Hanken Svenska handelshögskolanin jälkeen.

Eduniversal-ranking perustuu vertaispisteitykseen, jossa 153 eri maasta 1 000 kauppatieteellisen yksikön johtajat nimeävät jokaisesta maasta parhaiksi tunnistamansa toimijat. Pisteityksen tarkoitus on helpottaa opiskelijoita ja akateemisia toimijoita arvioimaan ja vertailemaan mukana olevia korkeakouluja. Kauppatieteellisiä yksikköjä arvioidaan viidessä eri luokassa niiden kansainvälisen vaikuttavuuden ja tunnettuuden mukaan.

Ranking julkistettiin Eduniversalin maailmankongressissa Perussa lokakuussa.

Lisätietoja:
suunnittelija Leena Henderson