Turun kauppakorkeakoulun alumnitoiminta uudistuu

29.04.2014

Kauppakorkeakoulu kehittää alumnitoimintaansa ‒ jatkossa alumneja ovat kaikki tutkinnon tai eMBA-ohjelman suorittaneet.

Turun kauppakorkeakoulu uudistaa ja monipuolistaa alumnitoimintaansa. Jatkossa Turun kauppakorkeakoulu koordinoi ja vastaa alumnitoiminnasta itse. Toimintaa suunnittelee kauppakorkeakoulun johtaja Markus Granlundin johdolla alumnineuvosto. Alumnitoiminnan koordinaattorina toimii johdon sihteeri Terhikki Saari.

Uuden organisoitumisen myötä Turun kauppakorkeakoulun Alumni ry:n toiminta on yhdistyksen kokouksen päätöksellä purettu. Jokasyksyistä alumnitapahtumaa rakentamaan on nimetty alumnitoiminnan suunnitteluryhmä. Yhdistyksen aktiivit ovat mukana uusissa toimielimissä, ja toiminta rakentuu tiiviille yhteistyölle aktiivisten alumnien kanssa.

Tavoitteena jatkuva vuorovaikutussuhde valmistuneiden kanssa

Turun kauppakorkeakoulun alumneja ja alumnitoiminnan piirissä ovat kaikki tutkinnon tai eMBA-ohjelman suorittaneet. Myös entiset ja nykyiset henkilökunnan jäsenet ovat jatkossa tervetulleita alumnitapahtumiin.

Jatkossa kauppakorkeakoulu haluaa kertoa alumneilleen yhä aktiivisemmin, mitä sille kuuluu. Koulu kehittää alumniviestintää ja ottaa kuluvan vuoden aikana käyttöön uusia tapoja yhteydenpitoon.

‒ On tärkeää, että luomme jatkuvan vuorovaikutussuhteen meiltä valmistuneisiin. Siten voimme synnyttää ja vahvistaa yhteistyötä, joka hyödyttää kumpaakin osapuolta. Voimme tarjota alumneille monenlaista lisäarvoa, ja toisaalta alumnit voivat tukea opetusta, tutkimusta, opiskelijoiden mentorointia ja verkostoitumistamme.  Alumnitoiminnan laatu ja integroituminen osaksi toimintaamme on yksi niistä asioista, joilla on merkitystä kansainvälisissä akkreditointiprosesseissa. Monipuolinen alumnitoiminta on siis monesta syystä tärkeää virkeälle ja verkostojaan erinomaisesti hyödyntävälle ja hyödyttävälle bisneskoululle, Markus Granlund korostaa.

Luotu 29.04.2014 | Muokattu 20.07.2021