Turun kauppakorkeakoulun historiikki vuosilta 2000​‒2010 valmistunut

10.01.2013

Tuore historiateos käsittelee kauppakorkeakoulun kuudetta vuosikymmentä ​‒ ajanjaksoa, joka oli voimakkaan kasvun ja kehityksen aikaa.

Turun kauppakorkeakoulun historiasta kertovan Kohti monialaista tiedeyliopistoa: Turun kauppakorkeakoulun kasvun ja muutoksen vuodet 2000-2010 -teoksen on kirjoittanut historioitsija, VTL Tapani Kunttu. Kirja kuvaa Turun kauppakorkeakoulun monipuolista toimintaa vuosina 2000‒2010, jolloin kauppakorkeakoulu otti isoja askelia kansainvälistymisessä sekä jatkoi kehittymistään monialaiseksi tiedeyliopistoksi.

Kirjassa muun muassa kuvaillaan periodille oman leimansa lyönyttä perusteellista strategiatyöskentelyä, jonka keskeisenä tavoitteena oli saavuttaa kansainvälisesti tunnustetun liiketalouden asiantuntijan asema. Myös aktiivinen vaikuttaminen ja kiinteät vuorovaikutussuhteet ympäröivään yhteiskuntaan ja talouselämään tulivat yhä tärkeämmiksi, kirja kertoo.

Teos kuvaa samalla suomalaisen yliopistolaitoksen suurta muutosvaihetta, johon ajoittui kauppakorkeakoulun yhdistyminen Turun yliopiston kanssa.

Luotu 10.01.2013 | Muokattu 29.10.2020