Turun korkeakouluopiskelijoiden Wappuradio käynnistyy taas

20.04.2021

Turun korkeakouluopiskelijoiden yhteinen, poikkitieteellinen opiskelijaradio järjestetään tänä vuonna 21.–30.4.2021. Ohjelmaa lähetetään radiosta ympäri vuorokauden koko vappuviikon ajan.

Torstaina 29.4. Wappuradion lähetyksessä kello 9.30–10.30 vierailee vararehtori Piia Björn. Lähetyksessä kuullaan esimerkiksi rehtoraatin toivemusiikkia.

Turun Wappuradio on opiskelijaradio, jonka ensimmäinen lähetys järjestettiin huhtikuussa 2019. Radion toteutukseen osallistuu tekijöitä jokaisesta Turun korkeakoulusta. Radiota on mahdollista kuunnella osoitteessa 93,8 MHZ ja verkossa turunwappuradio.com.

– Perinteisen vappujuhlinnan peruunnuttua on tärkeää pitää Wapun henkeä yllä. Opiskelijaradio on siihen loistava työkalu, joka tarjoaa iloa kuulijakunnan lisäksi myös tekijöilleen, kommentoi Wappuradion päätoimittaja Rami Virta.

Edellisen vuoden tavoin Turun Wappuradiossa kuullaan perinteiset Taidemuseonmäen vappupuheet. Puheet kuullaan radiossa iltapäiväviideltä vappuaattona. Puheen pitäjinä ovat TYYn puheenjohtaja Aliisa Wahlsten, Åbo Akademin Studentkårin puheenjohtaja Jonas Karlsson, Turun ammattikorkeakoulun opiskelijakunnan puheenjohtaja Jade Tähtinen sekä Humanistisen ammattikorkeakoulun opiskelijakunnan puheenjohtaja Jukka-Pekka Salmela.

Radion tekijäkunta noudattaa Turun yliopiston antamia suosituksia: studiossa noudatetaan kokoontumisrajoituksia, tiloissa on maskisuositus ja studiossa on käytössä pleksi.

– Pidämme huolta tilan hygieniasta viime vuoden tavoin. Ohjelmien lopusta nipistetään viimeinen kymmenen minuuttia tilan puhdistamiseen, päätoimittaja Virta kertoo.

Vuoden 2021 lähetyksessä on ohjelmia 102 kappaletta. Luvassa on sisältöä saksofonimusiikista näyteltyihin murhamysteereihin ja turkulaisten ainejärjestöjen omiin ohjelmiin.

Luotu 20.04.2021 | Muokattu 20.04.2021