Turun yliopisto 150 parhaan eurooppalaisen yliopiston joukossa

10.03.2016

Turun yliopisto sijoittui eurooppalaisten yliopistojen Times Higher Education -vertailussa jaetulle sijalle 141. Suomalaisista yliopistoista Turun yliopisto oli kolmantena Helsingin yliopiston ja Aalto yliopiston jälkeen.

​Times Higher Education listasi paremmuusjärjestykseen 200 eurooppalaista yliopistoa. Suomi menestyi asukaslukuunsa nähden hyvin tuoreimmalla yliopistojen ranking-listalla, jolle pääsi kuusi suomalaisyliopistoa.

Suomalaisista yliopistoista listalle pääsivät Helsingin yliopisto (sija 28), Aalto yliopisto (jaettu sija 121), Turun yliopisto (jaettu sija 141), Itä-Suomen yliopisto (jaettu sija 181), Jyväskylän yliopisto (jaettu sija 181) sekä Oulun yliopisto (sija 191).

Pohjoismaista kahdensadan parhaan joukkoon mahtui yhteensä 27 yliopistoa. Parhaiten menestyi Ruotsi (11), jonka Karoliininen instituutti sijoittui yhdeksänneksi. Tanskasta mukaan pääsi kuusi ja Norjasta neljä yliopistoa.

Listan kärkeä pitävät tuttuun tapaan brittiyliopistot University of Oxford, University of Cambridge ja Imperial College London.

>> THE-Ranking: Best universities in Europe

JV