Turun yliopisto esittäytyi Kirjamessuilla

31.10.2012

Turun yliopisto oli näyttävästi mukana 5. - 7.10. järjestetyillä Turun Kansainvälisillä Kirja- ja Tiedemessuilla. Messuohjelmassa oli huomioitu koko perhe.

Kirjamessuosastolla A-hallissa Turun yliopisto myi julkaisujaan ja yliopistotuotteita. Yliopistotuotteista suosituimmiksi nousivat sateenvarjot ja tuubihuivit. Myös aikuiskoulutus ja avoin yliopisto sekä maailmankaikkeuden ikää kuvaava Aikavaellus esittäytyivät osastolla

Tiedemessujen puolella B-hallissa esiteltiin viidellä eri pisteellä lääketieteellistä tutkimusta ja opetusta. Messupisteellä vierailikin mukava määrä kiinnostunutta yleisöä ja kysymyksiä esitettiin niin intervalliharjoittelun tekniikasta kuin sydänäänien poikkeavuuksista.

Myös yliopiston asiantuntijat ja kirjailijat pääsivät esille messujen lava-, ja seminaari- ja paneeliohjelmassa. Yliopistolaiset edustivat niin tieto- ja kaunokirjailijoina, asiantuntijoina, keskustelijoina, haastattelijoina kuin haastateltavinakin.

Perheen pienimmille oli tarjolla Lasten yliopiston suosituimpia luentoja. Vinski-lavalla lauantaina professori Hasse Karlsson esitelmöi aivojen toiminnasta. Sunnuntaina professori Pentti Huovinen tutustutti lapset bakteerien maailmaan.

Kuvat: Hanna Oksanen, Jouko Luhtala

Luotu 31.10.2012 | Muokattu 27.10.2020