Turun yliopisto jatkaa Aurora-rahoitustietokannan ylläpitämistä

30.09.2016

Suomen yliopistot UNIFI ry, Turun yliopisto ja Säätiöiden ja rahastojen neuvottelukunta ovat sopineet, että Turun yliopisto jatkaa Aurora-rahoitustietokannan sisällön tuottamista.

​Aurora-rahoitustietokanta on kansallinen, avoin ja maksuton rahoitustietokanta, jonne on kerätty tiedot sadoista rahoitusmahdollisuuksista eri aloilta.

Yliopistojen tutkimus- ja tukipalvelujen johtajilta saadun palautteen sekä tietokannan käyttäjäkyselyn perusteella Aurora on tärkeä palvelu yliopistoille ja tutkijoille. Palvelun merkitys on entisestään korostunut julkisen tutkimusrahoituksen vähentyessä.

Tietojen päivitys jatkuu syksyn aikana tammikuussa 2017 päättyvistä rahoitushauista. Aurora-palvelujen rahoituksesta vastaavat pääasiassa yliopistot sekä Säätiöiden ja rahastojen neuvottelukunta (SRNK) vuodesta 2017 alkaen.

>> Aurora-tietokanta

TK