Turun yliopisto mukana maailman parhaassa koulutushankkeessa

22.09.2014

Taloudellisen tiedotustoimiston kehittämä Yrityskylä voitti World Innovation Summit for Education -kilpailun. Turun yliopisto on ollut Yrityskylässä mukana ensimmäisenä yliopistona. Yrityskylä on peruskoulun kuudesluokkalaisille suunnattu yhteiskunnan, työelämän ja yrittäjyyden oppimiskokonaisuus.

​Maailmanlaajuinen WISE Awards palkitsee vuosittain innovatiivisia, yhteiskuntaan myönteisesti vaikuttavia koulutushankkeita. Yrityskylän saavutus on hieno, sillä vain kuusi parasta valittiin satojen hakemusten joukosta. Kilpailun palkinnot jaetaan marraskuussa Qatarissa.

Yrityskylä on saanut tunnustusta jo aiemminkin. Viime vuonna Euroopan komissio palkitsi sen yrittäjämäisen ajattelun edistämisestä. Tuorein palkinto otettiin vastaan, kun kansainvälinen koulutusalan järjestö International Partnership Network (IPN) valitsi Yrityskylän parhaaksi innovatiiviseksi kumppanuushankkeeksi maailmassa.

Kiitosta tulee ainutlaatuisesta työstä suomalaisen yhteiskunnan hyväksi. Yrityskylä opettaa alakoululaisille yhteiskunnallisia sisältöjä. Se pystytään muokkaamaan eri alueille sopivaksi ottamalla huomioon paikkakuntien erityistarpeet.

Oppilaat saavat yrityskylän kautta käytännönläheisen kokemuksen työelämästä. Yrityskylä on rakennettu pienoiskaupungiksi, jossa oppilaita kannustetaan aktiivisuuteen. Oppilaat tekevät muun muassa töitä ja ansaitsevat palkkaa sekä maksavat siitä veroa.

PY

Luotu 22.09.2014 | Muokattu 26.07.2021