Turun yliopisto palkkaa 50 uutta tohtorikoulutettavaa

27.08.2015

Turun yliopistossa on haettavana 1.9–18.9.2015 vuoden 2016 alusta täytettäviä tohtorikoulutettavan määräaikaisia tehtäviä. Haku toteutetaan nyt ensi kertaa sähköisesti.

​Turun yliopistossa tohtorikoulutusta koordinoi Turun yliopiston tutkijakoulu, joka koostuu kuudestatoista tohtoriohjelmasta. Kaikki Turun yliopistossa tohtoritutkintoaan suorittavat kuuluvat johonkin tohtoriohjelmaan ja ohjelmat kattavat Turun yliopiston tutkimusalat. Tohtorikoulutettavan tehtäviin haetaan tohtoriohjelmien kautta.

– Yliopistojen tiukasta taloudellisesta tilanteesta huolimatta Turun yliopisto avaa tohtorikoulutettaville haettavaksi palkallisia tohtorikoulutettavan tehtäviä myös tänä syksynä siten, että kaikki tohtoriohjelmat voivat niihin valita tohtorikoulutettavia. Vaikka tutkijakoulunkin täytyy sopeuttaa talouttaan, tohtorikoulutettavien kokonaismäärä pysyy edelleen korkeampana, kuin mitä se oli ennen 2013 toteutunutta tutkijakoulu-uudistusta. Tutkimuksen ja tohtorikoulutuksen jatkuvuuden kannalta tämä on selkeä valinta: Turun yliopisto haluaa tukea nuoria tutkijoita, tutkijakoulun johtaja professori Pirjo Nuutila toteaa.

Vuonna 2014 Turun yliopistossa suoritettiin ennätykselliset 186 tohtorintutkintoa, mikä oli kolmannen kerran peräkkäin kolmanneksi eniten Suomessa Helsingin ja Aalto-yliopiston jälkeen.

Hakuilmoitukset julkaistaan 1.9.2015 osoitteessa: www.utu.fi/utugshaku/

JV