Turun yliopisto parhaan 1,3 prosentin joukossa maailmanlaajuisessa CWUR-yliopistovertailussa

16.10.2017

CWUR World University Rankings -yliopistovertailussa on mukana yli 27 000 ylemmän akateemisen tutkinnon myöntävää yliopistoa. Turun yliopisto nousi tuoreessa vertailussa sijalle 359. Vuonna 2016 sijoitus oli 366.

​Turun yliopiston vahvuutena vertailussa esille nousivat erityisesti tutkimuksen laatu ja vaikuttavuus. Muun muassa tutkimustulosten julkaisu maineikkaissa ja vaikuttavissa julkaisuissa ja niiden keräämät sitaatiot sekä tutkijoiden saamat tunnustukset kertovat tutkimuksen korkeasta tasosta ja ovat vaikuttaneet sijoitukseen.

CWUR on laatinut yliopistovertailuja vuodesta 2012 lähtien. Sen kotipaikka sijaitsee Yhdistyneissä Arabiemiirikunnissa. Nykyään se listaa paremmuusjärjestykseen maailman 1 000 parasta yliopistoa, mutta ensimmäisen kahden vuoden aikana listalle pääsi vain 100 yliopistoa. CWUR luotiin ensimmäiseksi maailmanlaajuiseksi yliopistovertailuksi, jossa mitataan niin opetuksen laatua, koulutuksen vaikuttavuutta, akateemisen henkilökunnan menestystä kuin tutkimuksen laatuakin erilaisin selvityksin ja tietopankkitiedoin ilman suoraan yliopistoille tai sidosryhmille kohdistettuja kyselyjä.

>> CWUR 2017 - World University Rankings

>> Turun yliopisto kansainvälisissä vertailuissa