Turun yliopisto sai järjestettäväkseen suuren kansainvälisen evoluutiobiologian kongressin

21.08.2015

Turun yliopisto on kilpaillut kansainvälisen European Society for Evolutionary Biology (ESEB) -kongressin järjestämisestä voittaen kilpailussa Prahan ja Barcelonan. Turku valittiin vuoden 2019 kongressin pitopaikaksi 14. elokuuta tämän vuoden kongressissa Sveitsin Lausannessa. ESEB-kongressi järjestetään Turussa Logomossa 19.–24.8.2019.

​Kahden vuoden välein Euroopassa järjestettävä European Society for Evolutionary Biology -kongressi on yksi evoluutiobiologian alan suurimpia kongresseja 1400–1700 osallistujallaan. Turussa 2019 pidettävän kongressin järjestää Turun yliopiston biologian laitos.

– Saimme kongressin Turkuun täällä olevan aktiivisen evoluutiobiologian yhteisön sekä hyväksi katsotun kongressipaikan ansiosta. Kongressi tuo yli 1400 evoluutiobiologia kymmenistä eri maista tutustumaan Turkuun ja Turun yliopistoon, kertoo kongressin isäntänä toimiva akatemiaprofessori Craig Primmer.

Turun kaupungin kongressipäällikkö Sari Ruusumo avusti Turun yliopiston tutkijoita hakuprosessissa kun kisaa käytiin Prahaa ja Barcelonaa vastaan. Kongressipäällikkö Ruusumo iloitsee kongressin saamisesta Turkuun.

– Kongressikohteena Turku on edukseen käveltävän kokoisena, vihreänä ja viihtyisänä kaupunkina, minkä lisäksi Logomon tilat ja teknologia vastaavat hyvin kansainvälisen suuren kongressin vaatimuksiin. Uutinen on hyvä myös Turun kaupungille, sillä 1000 hengen kongressi tuo alueelle matkailutuloa noin 1,8 miljoonaa euroa.

LR

Luotu 21.08.2015 | Muokattu 21.08.2015