Turun yliopisto Suomen kansainvälisesti suuntautunein yliopisto

14.01.2016

Turun yliopisto on ainoana suomalaisyliopistona sijoittunut 200 parhaan yliopiston joukkoon kansainvälisyyttä mittaavassa yliopistovertailussa.

Turun yliopisto on sijalla 198 kansainvälisyyttä mittaavassa 14.1. julkaistussa yliopistovertailussa.

Kansainvälisyysvertailu on maailman laajimman yliopistovertailun, Times Higher Education -rankingin julkaisema. Kansainvälisyysvertailussa on otettu huomioon yliopistojen kansainvälisen henkilöstön ja opiskelijoiden suhteellinen määrä sekä kansainvälisessä yhteistyössä tehtyjen tutkimusjulkaisujen osuus kaikista julkaisuista.

– Hienoa, että panostuksemme kansainvälisyyteen näkyy tällä tavalla. Kansainvälisyys on vahvasti läsnä yliopiston uudessa strategiassa, vararehtori Riitta Pyykkö sanoo.

Kansainvälisyysvertailussa parhaiten pärjäsi Qatarin yliopisto. Eniten listalle päässeitä yliopistoja on Yhdistyneessä kuningaskunnassa.

Turun yliopisto sijoittuu erittäin hyvin kansainvälisissä yliopistovertailuissa, se on suomalaisyliopistoista kolmen kärjessä lähes kaikissa vertailuissa.

>> World's most international universities 2016

TK