Turun yliopisto Suomen toiseksi paras tiedeyliopisto NTU Ranking -vertailussa

14.10.2016

Taiwanilainen NTU Ranking on listannut 500 maailman parasta tiedeyliopistoa bibliometrisen arvioinnin perusteella.

​NTU Ranking vertailee yliopistoja tieteellisten julkaisujen määrän, laadun ja vaikuttavuuden perusteella. Ranking arvioi tutkimusyliopistojen akateemista suoriutumista ja saavutuksia kuudella eri tieteenalalla ja 14 eri oppialalla.

Turun yliopiston sijoitus vuoden 2016 kokonaisvertailussa on 304., viime vuonna sijoitus oli 309. Suomalaisyliopistoista Turun yliopisto sijoittui toiseksi Helsingin yliopiston jälkeen. Helsingin yliopiston sijoitus rankingissä on 71. Aalto-yliopisto sijoittuu suomalaisista kolmanneksi sijalle 332.

NTU Ranking -vertailun tieteenalakohtaisessa vertailussa Turun yliopisto sijoittui kolmensadan parhaan joukkoon maatalous- ja ympäristötieteiden (sijoitus 210.), kliinisen lääketieteen (sijoitus 231.) ja biotieteiden (sijoitus 260.) aloilla.

Oppiainevertailussa Turun yliopisto sijoittui kolmensadan parhaan joukkoon kasvi- ja eläintieteissä (sijoitus 162.), ympäristötieteissä ja ekologiassa (228.) sekä maataloustieteissä (230.).

Lisää aiheesta:

>> NTU Rankingin tieteenala- ja oppiainekategoriat