Turun yliopistolle merkittävä työelämäpalkinto ‒ äänestä yliopiston työpaikkaresepti voittajaksi!

20.04.2017

Sosiaali- ja terveysministeriön, Sitran ja Työsuojelurahaston työelämäpalkintoa tavoitteli tänä keväänä 99 hakijaa. Turun yliopisto on yksi yhdeksästä palkinnon saajasta. Yleisö äänestää nyt suosikkinsa palkinnon saajien työpaikkaresepteistä, anna äänesi yliopistolle 3.5. mennessä! Palkinnon suojelijana toimii tasavallan presidentti.

​Palkittavilla työpaikoilla on yhdessä muokattu työtä ja työtapoja tuloksellisempaa ja työkykyä tukevaan suuntaan. Työelämäpalkinnon teemana oli tänä vuonna tahdonvoima.

Turun yliopisto kisaa yleisöäänestyksessä parhaasta työelämäreseptistä motolla ”Hyvinvoivasta yliopistoyhteisöstä hyvinvointia yhteiskuntaan”.

Turun yliopiston reseptin kulmakiviä ovat muun muassa yhteisöllinen kehittäminen, aito halu yhteistoimintaan sekä johtajien ja esimiesten koulutus.

‒ Turun yliopisto valittiin yhdeksi työelämäpalkinnon saajista erityisesti, koska toimintamallimme poikkeaa edukseen toimialan peruskäytännöistä ja sitä voidaan soveltaa yksilölliset piirteet huomioiden muilla työpaikoilla, sanoo Turun yliopiston hyvinvointipalveluiden johtaja Tom Riski.

Yleisöäänestys on käynnissä 3.5.2017 saakka, äänestetään yhdessä Turun yliopiston resepti kilpailun parhaaksi!

>> Turun yliopiston resepti ja äänestyslomake

Työelämäpalkinnon rahaston ovat perustaneet sosiaali- ja terveysministeriö ja Sitra, ja siihen kuuluu myös Työsuojelurahasto. Rahaston alkupääoma oli 300 000 euroa. Sitä ovat kartuttaneet yhtä suurilla osuuksilla Sitra ja sosiaali- ja terveysministeriö, joka osoitti tähän tarkoitukseen Carl Bertelsmann -säätiön Suomelle myöntämän 150 000 euron tunnustuspalkinnon. Rahaston varat käytetään vuoden 2017 loppuun mennessä. Palkinto on myönnetty aiemmin neljä kertaa.

TS

Luotu 20.04.2017 | Muokattu 20.04.2017