Turun yliopiston Diploma Supplement -tunnus uusittu

15.05.2014

Euroopan komission Koulutuksen, audiovisuaalialan ja kulttuurin toimeenpanovirasto EACEA on uusinut Turun yliopiston Diploma Supplement -tunnuksen (Diploma Supplement label) vuosille 2013–2016.

​Diploma Supplement -tunnus ojennettiin Turun yliopiston edustajana toimineelle kansainvälisten asioiden päällikölle Irinja Paakkaselle Tampereella korkeakoulujen kansainvälisillä kevätpäivillä 13.5.2014. Ensimmäisen kerran DS-tunnus myönnettiin Turun yliopistolle vuonna 2006.

DS-tunnuksen avulla pyritään edistämään tutkintotodistuksen liitteen Diploma Supplementin asianmukaista käyttöä eurooppalaisissa korkeakouluissa. DS-tunnus voidaan myöntää korkeakoululle, joka antaa asianmukaisen tutkintotodistuksen liitteen kaikille ensimmäisen ja toisen syklin tutkinto-ohjelmista valmistuville opiskelijoille. Liite tulee antaa kaikille valmistuville opiskelijoille automaattisesti ja maksutta ja se tulee laatia jollakin yleisesti käytetyllä eurooppalaisella kielellä. Lisäksi liitteen tulee noudattaa Euroopan komission, Euroopan neuvoston ja UNESCOn hyväksymää DS-mallia.

Tunnuksen saaminen on osoitus Turun yliopiston toiminnan läpinäkyvyydestä ja toiminnan laadukkuudesta kansainvälisessä yhteistyössä.

Luotu 15.05.2014 | Muokattu 20.07.2021