Turun yliopiston hoitotieteen dosentti, TtT Virpi Hantikaiselle tunnustus ansiokkaasta toiminnasta

08.11.2017

​Suomen sosiaali- ja terveys ry SOSTE on 13.10.2017 myöntänyt Turun yliopiston hoitotieteen laitoksen dosentti, TtT Virpi Hantikaiselle hopeisen ansiomerkin tunnustuksena ansiokkaasta toiminnasta sosiaali- ja terveydenhuollossa. Tunnustus myönnettiin Hantikaisen 20-vuotisesta työstä kinestetiikan® voimavaralähtöisen toimintamallin kouluttamisessa ja käytäntöön jalkaannuttamisessa sosiaali- ja terveydenhuollon eri toimintaympäristöissä.

Hantikainen on vuonna 2009 perustetun Suomen Kinestetiikkayhdistys ry:n perustajajäsen ja puheenjohtaja. Kinestetiikan koulutuksiin on vuoteen 2017 mennessä osallistunut yli 15 000 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista sekä useita omaishoitoperheitä ja kysyntä kasvaa vuosittain. Kinestetiikan laatuyksiköitä on sertifioitu neljä ja sertifiointiprosessissa on kuusi yksikköä eripuolilla Suomea. Toteutetuissa ja  suunnitteilla olevissa kinestetiikan tutkimushankkeissa selvitetään mm. kinestetiikan hyötyjä hoitohenkilöstölle ja potilaille/asiakkaille ikä-ihmisten hoivatyössä, tehohoidossa ja omaishoidossa.

Lisätietoa kinestetiikasta.

Luotu 08.11.2017 | Muokattu 08.11.2017