Turun yliopiston joukkue 20. Willem C. Vis International Commercial Arbitration Mootissa Wienissä 22.–28.3.2013

15.04.2013

Turun yliopiston oikeustieteellisen tiedekunnan joukkue osallistui jälleen Willem C. Vis International Commercial Arbitration Moot -oikeustapauskilpailuun. Tänä vuonna 20. kerran järjestettävään kilpailuun osallistui 296 joukkuetta ympäri maailman.

Joukkueen jäsenet (järjestyksessä) Mikita Areshko, Lisa Werle, Juho Hellgren, Mirka Kuisma ja Petr Timura (poissaolevana Veera Salokannel). ​

Erittäin kovatasoisessa seurassa Turun joukkue sai kotiintuomisiksi kunniamaininnan laatimastaan erinomaisesta vastaajan kirjelmästä. Joukkueeseen kuuluivat opiskelijat Juho Hellgren, Mirka Kuisma, Petr Timura, Lisa Werle, Mikita Areshko ja Veera Salokannel. Voiton vei tänän vuonna City University of Hong Kong.

Vis Moot -oikeustapauskilpailu kerää joka vuosi tuhansia välimiesmenettelyn ja kansainvälisen kauppalain opiskelijoita ja ammattilaisia ratkomaan ajankohtaisia  prosessi- ja sopimusoikeudellisia kysymyksiä. Kilpailu alkaa syksyllä osallistujien laatiessa yksityiskohtaisesti perustellut kirjelmät kantajan ja vastaajan vaatimuksista kilpailun kohteena olevassa sopimusriidassa. Mittelö jatkuu keväällä Hong Kongissa ja Wienissä järjestettävissä suullisissa istunnoissa, joissa opiskelijat pääsevät esittämään argumenttejaan välimiesmenettelyn ja kauppalain ammattilaisista koostuvien välimiestuomioistuinten edessä.

Opiskelijalle Vis Moot on loistava tapa oppia käytännön asianajoa, välimiesprosessia ja kauppaoikeutta kansainvälisessä ja haastavassa ympäristössä. Suomesta asianajotoimistot Borenius, Castren & Snellman, Hannes Snellman ja Roschier auttavat valmistautumisessa järjestämällä Vis Mootin osallistujille vuosittaisen workshop-kurssin. Samoin ympäri maailmaa järjestettävät harjoituskilpailut valmistavat suulliseen asianajoon ja Wienin showdowniin.

Luotu 15.04.2013 | Muokattu 22.05.2013