Turun yliopiston lähettiläät kertovat koulutustarjonnasta ja opiskelijaelämästä somessa, lukioissa ja tapahtumissa

29.10.2018

Yhdeksän opiskelijalähettilästä postaavat vuoroviikoin Turun yliopiston Instagram-tilille puolen vuoden ajan. Opiskelijalähettiläät vierailevat myös lukioissa ja tapahtumissa sekä tekevät YouTube-videoita.

Turun yliopiston uudet opiskelijalähettiläät ovat Istvan Rytkönen, Eveliina Kunttu, Julia Heinämaa, Nora Kullberg, Ulriikka Tammi, Heidi Saarijärvi, Vaula Koski, Ella Korpikuusi ja Jenna Lehtonen.

​Lähettilästoiminnan tavoitteena on välittää yliopisto-opinnoista kiinnostuneille nuorille tietoa todellisesta opiskelijaelämästä, johon ei pääse käsiksi valintaoppaita tai hakusivuja selaamalla. Siksi opiskelijaelämästä kertovat he, jotka siitä tietävät eniten – opiskelijat itse.

Opiskelijat postaavat Turun yliopiston Instagram-tilille kuvia ja tarinoita vuoroviikoin aihetunnisteella #utulähettiläs ja tekevät porukalla YouTube-videoita. Postaukset ja videot käsittelevät muun muassa yliopisto-opintoja, oman alan valitsemisesta, Turkua opiskelukaupunkina ja harrastustoimintaa.

Lukioissa ja opiskelijatapahtumissa lähettiläät kertovat Turun yliopiston koulutustarjonnasta ja yliopisto-opiskelusta. Lukioiden on mahdollista pyytää lähettiläitä oppitunneille kertomaan eri koulutusvaihtoehdoista ja opiskelijaelämästä sekä vastaamaan lukiolaisten kysymyksiin.

>> Seuraa lähettiläitä Instagramissa

>> Katso videoita YouTubessa