Turun yliopiston Luonnontieteiden, lääketieteen ja tekniikan tutkijakollegiumissa on haettavana tehtäviä tutkijoille, jotka ovat joutuneet keskeyttämään tutkimustyönsä Ukrainan kriisin vuoksi

03.05.2022

Tutkijakollegiumi kohdentaa haun luonnontieteiden, lääketieteen ja tekniikan alan tutkijoille, jotka ovat joutuneet keskeyttämään tutkimustyönsä Ukrainan nykyisen kriisin vuoksi ja jotka etsivät väliaikaista tutkijan tehtävää Ukrainan ulkopuolelta.

Tutkijakollegiumissa on haettavana sekä kollegiumtutkijan että tutkijatohtorin enintään kuuden kuukauden mittaisia määräaikaisia tehtäviä. Tutkijoita isännöivät Turun yliopiston laitokset, mukaan lukien Turun kauppakorkeakoulu.

Luonnontieteiden, lääketieteen ja tekniikan tutkijakollegiumi tarjoaa poikkitieteellisen ja interaktiivisen tutkijayhteisön sekä tutkijatohtorivaiheen ohittaneille tutkijoille, että tutkijatohtoreille. Kollegiumien tavoitteena on edistää huippututkimusta ja nuorten tutkijoiden itsenäisen tutkijanuran kehitystä.

”Tutkijakollegiumi ilmaisee tukensa Ukrainalle ja sen tiedeyhteisölle. Tavoitteenamme on auttaa lahjakkaita ja innokkaita Ukrainasta pakenevia tutkijoita ja toivomme, että toimet johtavat myös tulevaan tutkimusyhteistyöhön” toteaa kollegiumin johtokunnan puheenjohtaja, professori Jyrki Heino.

Lisätiedot ja hakuilmoitus (eng)

Haku päättyy 17.5.2022.

Luotu 03.05.2022 | Muokattu 03.05.2022