Turun yliopiston valintakoejärjestelyt 2020 – tiedot saatavilla 30.4. mennessä

27.04.2020

Yliopistojen kevään perinteiset valintakokeet on korvattu koronatilanteen vuoksi vaihtoehtoisilla valintatavoilla. Kaikki hakukohdekohtaiset tiedot Turun yliopiston kevään muuttuneista valintatavoista julkaistaan 30.4. mennessä yliopiston www-sivuilla. Hakijoille ilmoitetaan muuttuneista valintatavoista myös sähköpostitse.

Turun yliopiston hakukohdekohtaiset tiedot päivitetään koontisivulle sitä mukaan, kun ne varmistuvat, 30.4. mennessä. Kaikki Turun yliopistoon hakeneet saavat tiedon muuttuneista valintatavoista Opintopolkuun ilmoittamaansa sähköpostiosoitteeseen.

Suomalaisyliopistot ovat linjanneet, että perinteisiä valintakokeita ei ole koronatilanteen vuoksi mahdollista järjestää turvallisesti. Opiskelijavalinnat järjestetään ottaen huomioon kunkin alan erityispiirteet ja pitäen kiinni alakohtaisista yhteisvalinnoista.

– Yhteistyö yliopistojen välillä valintoja uudelleen suunniteltaessa on ollut tiivistä ja toivoisin, että saamamme opit digitaalisten kokeiden pitämisestä hyödyntäisivät myös tulevien vuosien valintoja, vararehtori Piia Björn kertoo.

Perinteisten valintakokeiden sijasta yliopistoissa tullaan käyttämään muita valinnan menettelyjä, kuten digitaalisia valintatapoja, verkkokursseja, todistusvalintaa tai avoimen yliopiston väylän valintaa.

– Odotamme innolla uusia opiskelijavalintoja ja toivotan menestystä kaikille hakijoillemme, Björn kiteyttää.

Luotu 27.04.2020 | Muokattu 30.04.2020