Turun yliopistoon suunnitteilla terveystaloustieteen lahjoitusprofessuuri

28.08.2013

Lääkintöneuvos Sakari Alhopuron lahjoittaman professuurin tutkimus- ja opetustehtävät tulisivat sijoittumaan Turun kauppakorkeakouluun ja lääketieteelliseen tiedekuntaan.

​Yliopiston ja tiedekuntien johto on käynyt Alhopuron kanssa keskusteluja lahjoitusprofessuurista.

Vähintään kolmevuotinen lahjoitusprofessuuri sijoittuisiTurun kauppakorkeakouluun. Monitieteisen professuurin tutkimus- ja opetustehtävät jakaantuisivat kauppakorkeakouluun ja lääketieteelliseen tiedekuntaan.

Terveystaloustieteessä tarkastellaan koko terveydenhuoltojärjestelmää taloustieteen näkökulmasta. Tutkimuskysymyksiä ovat muun muassa terveydenhuollon toiminnan organisointi ja rahoitus sekä voimavarojen kohdentaminen ja palvelutuotannon järjestäminen.

TK

Luotu 28.08.2013 | Muokattu 29.08.2013