Turun yliopistossa käynnistyy kaksi opettajien erikoistumiskoulutusta

05.05.2015

Opetus- ja kulttuuriministeriö myönsi rahoituksen kahteen opetustoimen henkilöstölle suunnattuun erikoistumiskoulutukseen.

​Koulutukset käsittelevät kouluhyvinvointia (60 op) sekä oppimista ja opettamista digitaalisessa kulttuurissa (60 op). Turun yliopisto toteuttaa molemmat opettajien erikoistumiskoulutukset.

Ministeriö myönsi rahoitusta yhteensä viiden erikoistumiskoulutuksen järjestämiseen. Muut rahoitusta saaneet erikoistumiskoulutukset liittyvät ICT-alan rakennemuutokseen: Kyberturvallisuus (30 op), Teollinen internet (30op) ja Big Data Analytics (30op). Näitä koulutuksia toteuttavat ammattikorkeakoulut.

Yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen uutta erikoistumiskoulutusta koskevat säädösmuutokset tulivat voimaan vuoden 2015 alusta. Opetus- ja kulttuuriministeriö tukee koulutusten käynnistämistä erityisavustuksin vuoteen 2017 saakka, minkä jälkeen tuki on tarkoitus viedä osaksi korkeakoulujen perusrahoitusta.

Erikoistumiskoulutukset ovat korkeakoulututkinnon jälkeen suoritettavaksi tarkoitettuja, jo työelämässä toimineille suunnattuja ammatillista kehittymistä ja erikoistumista edistäviä pitkäkestoisia koulutuksia. Erikoistumiskoulutuksia suunnittelevat ja toteuttavat yliopistot ja ammattikorkeakoulut yhteistyössä työ- ja elinkeinoelämän kanssa.

JV

Luotu 05.05.2015 | Muokattu 05.05.2015