Tutkija, tarkista ja tarvittaessa ilmoita vuoden 2022 julkaisutietosi 31.1.2023 mennessä

08.12.2022

Kirjasto tuo läpi vuoden Turun yliopiston tutkijoiden julkaisutietoja kansainvälisistä ja kansallisista viitetietokannoista UTUCRISiin. Tietokantahauilla saadaan kerättyä noin 50 % yliopiston kaikista julkaisutiedoista. Tällä hetkellä järjestelmässä on validoituna 4022 vuoden 2022 julkaisua, mikä on noin 67 % vuotuisesta julkaisukertymästä.

Näin tarkistat ja ilmoitat puuttuvat ​julk​​aisut

Julkaisutiedot voi tarkistaa UTUCRIS-tutkimusportaalista:

• Avaa UTUCRIS-portaalin etusivu: https://research.utu.fi
  • Kirjoita hakulaatikkoon oma nimesi
  • Valitse hakutuloksista oikea henkilö
  • Profiilisivusi avautuu ja näet validoidut julkaisusi listattuna aikajärjestyksessä, uusimmasta vanhimpaan
  • Mikäli haluat nähdä myös luonnostilaiset ja validointia odottavat julkaisusi, kirjaudu sisään yläreunan Kirjaudu-painikkeesta. Tarvittaessa valitse vielä vasemmasta reunasta Julkaisut.

Tarkista, ovatko kaikki vuoden 2022 julkaisusi järjestelmässä, ja ovatko tiedot oikein.

Jos julkaisuja puuttuu, lähetä niiden tiedot julkaisutietolomakkeella tai tallenna tiedot halutessasi itse tutkimustietojärjestelmään (ks. ohjeet kirjaston oppaassa). Vuoden 2022 julkaisujen lisäksi voit ilmoittaa myös vuoden 2021 puuttuvia julkaisuja.

Julkaisutietolomakkeella voi lähettää myös pelkän rinnakkaistallenteen, jos itse julkaisu löytyy jo järjestelmästä. Tällöin lomakkeen tekstikenttiin voi merkitä esim. "XX".

Jos julkaisusi löytyvät järjestelmästä, mutta tiedoissa on virheitä tai puutteita, ilmoita niistä kirjastolle osoitteeseen researchportal@utu.fi.

Mikäli julkaisusi löytyvät jo lähdetietokannoista (Web of Science, Scopus, PubMed, Medic, Arto), mutta niitä ei ole vielä tutkimustietojärjestelmässä, tiedot täydentyvät tammi-helmikuussa. Tällöin julkaisuja ei tarvitse ilmoittaa itse.

Julkaisutietojen käsittelyajat ovat tammi–helmikuussa normaalia pidemmät. Toivomme tutkijoiden ilmoittavan erikseen, mikäli heidän vuosien 2021–2022 julkaisujensa tiedot tulee validoida viipymättä.

Lisätietoja: researchportal@utu.fi.​​

Luotu 08.12.2022 | Muokattu 08.12.2022