Tutkimusavustajaksi / projektitutkijaksi Turun työtieteiden keskukseen? Hae paikkaa viimeistään 18.4.!

04.04.2022

Tule meille töihin! Turun työtieteiden keskus TCLS ja Digital Society -hanke hakee 1-3 tutkimusavustajaa/projektitutkijaa 1.5.2022-30.4.2023 väliselle ajalle - hieno mahdollisuus tutustua monitieteiseen kansainväliseen tutkijayhteisöön.

Minkälainen yksikkö on TCLS?

TCLS toimii monitieteisenä verkostona, joka täydentää ja vahvistaa työelämään ja talouteen kohdistuvaa monitieteistä tutkimusta, akateemista opetusta sekä työ- ja työelämäyhteistyötä kansallisesti ja kansainvälisesti. TCLS yhdistää ja toimii mm. opetuksellisessa yhteistyössä Turun yliopiston kahdeksan tiedekunnan, Åbo Akademin ja usean muun tutkimusorganisaation kanssa valtakunnallisesti ja kansainvälisesti. Keskuksessa tehdään monitieteistä työelämätutkimusta mm. alustatalouden asiantuntijatyön muutosten ja työn uusien muotojen kontekstissa. Digital Society –projektissa tutkitaan digitalisoituneen ja alustoituvan yhteiskunnan ja talouden eri puolia, työn uusia muotoja ja organisointia. TCLS vastaa yliopistotasoisesti monitieteisen Työelämä- ja henkilöstöasioiden TYHE-opintokokonaisuuden koordinoinnista ja järjestää joka toinen vuosi kansainvälisen työn ja työelämän tutkimuksen WORK-konferenssin.

Mitä työtehtäviin kuuluu ja mitä hakijalta edellytetään?

Tutkimusavustajan/projektitutkijan työtehtäviin kuuluvat tutkimuksen tukitehtävät, kuten esim. avustaminen tutkimusaineistojen hankinnassa, kirjallisuushakujen tekeminen, projektin eri osien käynnistämiseen liittyvät tehtävät sekä muut työnantajan osoittamat tutkimusta avustavat tehtävät. Tehtävään valittu työskentelee osana keskuksen monipuolista toimintaa ja saa mahdollisuuden tutustua monitieteiseen tutkimukseen.

Vaihtelevat tehtävät ja niihin liittyvät määräajat edellyttävät aktiivista työotetta, huolellisuutta ja organisointitaitoja. Tehtävässä suoriutuminen edellyttää hyviä tietoteknisiä taitoja, kuten MS Officen ohjelmien käyttöä. Kielitaitovaatimuksina on hyvä suomen ja englannin kielen taito, muut kielet katsotaan eduksi. Eduksi hakijalle luetaan kokemus vastaavista tehtävistä tai kiinnostus jatko-opintoihin.

Kenelle paikka sopii ja mitä työstä korvataan?

Tutkimusavustajan tehtävään otettavalta edellytetään soveltuvaa alempaa korkeakoulututkintoa. Tehtävään voidaan valita myös tehtävään soveltuva valmistumisvaiheessa oleva opiskelija. Palkkaus tutkimusavustajan tehtävässä (100%) aiemmasta kokemuksesta ja osaamisesta riippuen on tehtävän alussa noin 2078 euroa kuukaudessa.

Projektitutkijan kelpoisuusvaatimuksista on säädetty Turun yliopiston johtosäännössä. Projektitutkijan tehtävään otettavalta edellytetään ylempää korkeakoulututkintoa. Hakijan ansioita arvioitaessa otetaan erityisesti huomioon tehtäväalueen osaaminen ja käytännöllinen perehtyneisyys tehtäväalaan. Palkkaus projektitutkijan tehtävässä (100%) aiemmasta kokemuksesta ja osaamisesta riippuen on tehtävän alussa noin 2200 - 3000 euroa kuukaudessa.

Haku on suunnattu Turun yliopiston perustutkinto-opiskelijoille ja Turun yliopistoon palvelussuhteessa oleville työntekijöille.

Hakuilmoituksen löydät:

Hae tehtävää viimeistään 18.4.!

Luotu 04.04.2022 | Muokattu 05.04.2022