Tutkimusdatan hallinnan perusteet -kurssi väitöskirjatutkijoille ja postdoc -tutkijoille

04.12.2019

Tutkimusdatan hallinnan perusteet (Basics of Research Data Management, BRDM, 3 op.) -kurssilla käydään läpi tutkimusprojektin datanhallinnan keskeisiä kysymyksiä yhdessä tutkijaopettajien, lakiasiasiantuntijoiden, tietosuojavastaavan, kirjaston data-asiantuntijoiden, biostatistikon, tutkimuksen IT-palveluasiantuntijoiden ja Tietoarkiston asiantuntijoiden kanssa

Tutkimusdatan hallinnan perusteet -kurssi

Ilmoittautuminen kurssille alkaa maanantaina 2. joulukuuta 2019. Kurssi alkaa helmikuussa 2020.

Kurssilla opit datan vastuullista hallintaa erilaisissa tutkimuskonteksteissa ja laadit kurssin aikana datanhallintasuunnitelman omalle tutkimusdatallesi. Voit valita sinulle sopivan linjan neljästä vaihtoehtoisesta linjasta:

• Natural science (in English)
  • Health science (in Finnish)
  • Interview (in English)
  • Survey (in Finnish)

Ilmoittautuminen

Varmista osanottosi hyvissä ajoin. Osanottajamäärä on rajallinen, ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot kurssin osaamistavoitteista, menetelmistä ja päivämääristä löytyvät yliopiston PEPPI-järjestelmästä.
Huomaathan, että kirjatutumiseen käytetään NettiOpsu -linkkiä tohtorikoulutettaville ja  KONSTA -linkki postdoc -tutkijoille.

Lisätietoa kurssista

Kurssin tuottavat yhteistyössä Turun yliopiston ja Åbo Akademin asiantuntijat.

Lisätiedot:

• Jukka Rantasaari, kirjaston palvelupäällikkö, BRDM -projektin koordinointi, Turun yliopisto
  • Eliisa Löyttyniemi, biostatistikkotiimin vetäjä, BRDM -kurssin vastuuopettaja, Turun yliopisto
  • Yrsa Neuman, avoimen tieteen koordinaattori, Åbo Akademi
Luotu 04.12.2019 | Muokattu 04.12.2019