Tutustu kulttuuriaineistoihin - kierros vie maanalaisiin varastoihin

16.10.2019

Turun yliopiston kirjasto on yksi maamme kulttuuriaineistoja säilyttävistä kirjastoista. Kirjastoon on saatu vapaakappalelain - eli nykyisen kulttuuriaineistolain - ansiosta aineistoa vuodesta 1919 lähtien.

"Asetuskokoelmasta aikakauslehtiin, tv-ohjelmista tilastoihin" – monipuoliset kulttuuriaineistot

Kulttuuriaineistoja ovat:

• painetut kirjat
  • sanomalehdet (vuoden 2007 loppuun)
  • aikakauslehdet
  • pienpainatteet
  • kartat ja nuotit
  • elektroniset kulttuuriaineistot

Tutustu kulttuuriaineistoihin tarkemmin http://libguides.utu.fi/kulttuuriaineistot

Tule tutustumiskierrokselle

Kirjaston vapaakappalejuhlavuoden aikana voit tulla tutustumaan kulttuuriaineistoihin Feeniks-kirjastoon. Järjestämme kaikille avoimia kierroksia, mutta voit myös varata kirjastokierrosajan omalle ryhmällesi.

FEENIKS-KIRJASTON KIERROKSET

Avoimilla kierroksilla tutustutaan Feeniks-kirjastoon (yliopistonmäki) ja erityisesti sen varastokerroksiin, joissa säilytetään lähes kaikkia itsenäisessä Suomessa painettuja kirjoja.

Kierros alkaa 16.00 ja kestää noin 45 minuuttia. Yhdelle kierrokselle mahtuu 15 henkilöä. Kierrokset lähtevät Feeniksin ala-aulasta. Kierroksia on kuukauden viimeisenä keskiviikkona:

30.10.

ILMOITTAUTUMISET KIERROKSIIN

Sähköposti: kirjasto@utu.fi
Puh. 050 455 7059

Voit myös varata kirjastokierrosajan omalle ryhmällesi.

Luotu 16.10.2019 | Muokattu 14.11.2019